Dag 1 san blas

2013-03-13 / 13:25:05



Klockan går och den blir 13.00, att checka ut tar tydligen längre tid än väntat i det här landet ( Panama fortfarande) .
Ingen här har bråttom och deras mind för servic har nog inte riktigt slagit till ännu.

In kommer Wille och säger att han drar om 10 min! Så vi smålackar lite och skyndar oss att få ut allt vi handlat.
Ju mer saker vi bär ut, ju grinigare verkar han bli men man kan nästan se att han skrattar lite inombords.
Vi skulle vara 8 som åker med denna båt och utanför med chauffören står ett par från Malaysia - dom va chill som tur va.

Efter att ha lekt packmästare och fått in alla saker i bilen så drar vi. Det är trångt och alla svettas som om vi vore fast i en bil i en bastu haha! Men allt ska väl vara ett äventyr och ja detta blev en minnesvärd del av det precis som allt annat.
Vi kör och kör och kör .., stannar till på några platser för att köpa vatten och chauffören måste hem och käka.
Kul att få lite sight seeing på väg vart vi än ska.

Vi åker vidare och nu är vi mitt i djungeln, jag har aldrig sett djungeln förut ( och deffenitift inte åkt bil där) på små slingriga upp och ned vägar åker vi i typ 3 timmar. Tillslut kommer vi fram och där springer det Runt små gubbar och barn - fan va korta dom är. Allt är " kort " här.
Till och med palmerna! Hahah

Våra saker packas ut och vi packas vidare in i en båt som ska ta oss ut till den större båten vi ska åka med resten av veckan.

När jag står där och min väska är öppen ser jag hur dom ( kortfolket) glor ner i min väska ..
Kan ju inte annat än att vara snäll så jag antog att det var ett cigg paket dom sneglade på och bjuda var ju bara ett faktum.
Glada verkade dom bli!

Ut på havet och vi åkte i lätt 20-30 min innan vi kom fram.

Där ligger båten , mellan massa små överbebyggda öar.
Vi hälsar på capain Paul och hans betydligt yngre jätte fina flickvän.

Vi går igenom info och han får våra pass och drar iväg för att stämpla ut oss ut ut landet.
Första kvällen så står vi bara stilla, trötta från en hel dags resande och sängen blir ett faktum vid 23 ca.

Tror att jag fick den bästa platsen i båten, en egen säng som faktiskt var hyfsat bekväm och stor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback