Dag 2 san blas

2013-03-13 / 13:26:24

Dag 2

Godmorgon havet och alla små söta öar, hur hamnade jag här?
Jag vet exakt hur, men har så svårt att förstå hur okomplicerat det är att ta sig runt i världen och hitta dessa platser där folk lever sina vardagliga liv och tycker att det är som vilken dag som helst.

Frukost blir serverad vid 8-9 nått, tidsuppfattning är inte min starkaste sida just nu.
Inte heller vilken dag eller datum det är, men det är torsdag för det kollade jag upp.

Frukosten blev müsli och mjölk.. Min mage klagade rejält men de skiter jag i för är man hungrig så ..

När allt var i ordning så åkte vi, cool känsla att va på en fet båt och glida runt här. Även om vågorna inte är på vår sida och solen strejkar just nu.

Första stoppet är en ö, namnen är för konplicerat för att varken skriva eller komma ihåg haha.

Sitter och gapar som en unge i ett fågelbo, dessa platser finns på riktigt också.

En ö med hus nästan ut i vattnet och små människor som står och pekar på oss när vi kommer där.
Hemgjorda segelbåtar och en stor betongbyggnad med typ 2 dm marginal till vattenytan.

Vid bryggan vi skulle lagt till vid ståt en stor katamaran.
Så efter att ha insett att dom spanjorerna på båten inte hade någon plan på att dela med sig av varken vatten eller bryggan så drar vi vidare 3 timmar bort till nästa ställe och hoppas på bättre.

Så fort vi lämnat ö området börjar det regna. Så ja gick in och la mig - vågorna gungade min till sömns och när jag vaknade var klockan halv 5.

Slappaste dagen i mitt liv känns det som.

Tog mig upp vid 5 efter att ha läst klart några sidor ur 50 shades of gray. Jag har blivit boktorsk .. Snart utläst !

Käket bestod av kyckling och potatis mos, eller kyckling och sås för min del.
Efter käket blev det dricka och vissa kombinerade det med " nått litet extra"
Kvällen smög sig på och våra garv kunde höras lång väg.
FKB , nått nytt vi fick lära oss den kvällen . Fuck it kör bara !

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback