Dag 3 san blas

2013-03-13 / 13:27:18

Dag 3

Vaknade redan klockan 5 men insåg ganska snabbt att det var alldeles för tidigt för att gå upp!
Låg kvar till klockan 7 , nu fick det vara nog.

Frukost bestod som tidigare av banan - müsli & mjölk! Magen tar bra med stryk här ute just nu men gör inte så mycket! (: allt annat överväldigar en dålig mage .

Vi åkte vidare mot stället där vi skulle fylla på med vatten, ännu en överbyggt ö med 800 invånare. Låter lite , men inte för den lilla ön.

Här fick vi gå i land och se hur dom bodde, till min stora förvåning så verkade dessa människor faktiskt ha det väldigt bra.
Skola, hyddor, tv , musik , ordentliga kläder och dom sålde glass till och med! Självklar köpte vi det och det var inga problem eftersom det var isglass!
Den glassen var väldigt väldigt god och vi råkade köpa lite för många så vi gav det till några barn i byn.

Vi gick runt och kikade lite mer och ville verkligen gå in och se hur dom hade det i skolan men vi ville inte tränga oss på.

Grabbarna som tagit fram en fotboll hade redan hunnit få en idol som spelade med dom till sista sekund.

Jag och Martina tog ett varv till runt ön och då kom en man fram. Han visade sig vara rektor och vi fick efter en dålig kommunikation på spansk- engelsk - tekenspråk en rundvandring genom skolan.
Skolan var förvånansvärt fin och dom hade ordentliga uniformer , böcker, datorer och bänkar (: hör skulle man faktiskt kunna leva utan att känna total misär !

Efter en stund åkte vi vidare mot ön vi ligger vi nu.
Här snackar vi paradis!

Turkos klart vatten , vit sand och snäckorna på botten är lika stora och fina som dom man köper som dekorationer i butiker.
Synd att man inte kan plocka med en hem.

Vi snorklade runt en stund och kom till en grund plats där vattnet var knappt upp till knäna. Det coola var att längst kanterna med denna sandbank stupade det 30 m rakt ner vilket jag insåg när jag halkade ner där.
Sjukt coolt vad havet döljer !

Efter upptäcktsfärden så drog vi oss tillbaka till båten och drack lite , solade och chillade i den EXTREMA hettan som kom fram när solen visade sig!

Efter en stunds solpress började det regna. Vädret här förvånat mig fortfarande!

Vi satt uppe ganska sent den här kvällen och många cp disskutioner växlade mellan oss.
" jag känner inte mitt ansikte"

Godnatt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback